بهترین بازیکن سال 2007 دنیا در سال 2009 با انتقالی 65 میلیون یورویی از میلان به رئال پیوست اما هرگز نتوانست در این تیم انتظارات را برآورده کند.

کاکا، هافبک سابق رئال، که به تازگی به میلان پیوست، اعلام کرد دلیل افتش در سانتیاگو برنابئو، مورینیو نبود.

بهترین بازیکن سال 2007 دنیا در سال 2009 با انتقالی 65 میلیون یورویی از میلان به رئال پیوست اما هرگز نتوانست در این تیم انتظارات را برآورده کند.

او در اولین کنفرانس مطبوعاتی اش به عنوان خرید جدید میلان، این ادعا را که سبک کاری مورینیو در افت او نقش داشت، رد کرد.

کاکا به خبرنگاران گفت:" افت من تقصیر مورینیو نبود. او باعث افت من نشد؛ در واقع او من را قوی تر کرد.

من در این سال ها تلاش کردم تا بهترین بازی هایم را ارائه بدهم و همیشه آماده بازی برای تیم باشم. متاسفانه همیشه آماده نبودم و این کمکی به من نکرد.

حضور در رئال، یک تجربه شخصی خوب برای من بود. دوره ای بود که به من کمک کرد تا رشد کنم. من خیلی پخته شدم.
به خاطر سال هایی که در رئال بودم، افسوس نمی خورم اما با توجه به شرایط، کمی انگیزه بازی کردن را از دست دادن. به همین خاطر بعد از صحبت با آنچلوتی، تصمیم به جدایی گرفتم.

من به طور مدام بازی نمی کردم؛ بخشی به دلیل مصدومیت ها، بخشی به دلیل رقابت در تیم."

او همچنین از اینکه می تواند در میلان در کنار بالوتلی بازی کند، ابراز خشنودی کرد و گفت:" بالوتلی و من می توانیم در کنار هم خوب کار کنیم. ماریو در میلان عملکرد خوبی داشته. او در هر تیمی بوده، بهترین بازی ها را ارائه داده است.
اما تیم ما تنها بالوتلی نیست. ما ماتری، روبینیو، پاتزینی و الشعراوی را هم داریم. همه آنها بازیکنان بزرگی هستند.

ما نیاز به ثبات داریم. من از نظر فیزیکی آماده بازی هستم."